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BRAND
2024.11.19
Photo:Kenichi Sukegawa(studio Bounce)
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◆ブランド設立年/Since
2009
◆デザイナー/silversmith
正和朗実/Akimi Showa
2009年に造形作家である正和朗実氏が創立したシルバーアクセサリーブランド。
A silver accessory brand was founded in 2009 by the silversmith Akimi Masakazu.
“生命力と死生観”をブランドコンセプトに、独創的なコレクションを展開している。
We are developing a unique collection based on the brand concept of “vitality and a view of life and death.”
アクセサリーがゼロから生まれていく過程を重要視しており、原型制作から鋳造、量産、仕上げまで、シルバーアクセサリーの製造にまつわる全ての作業を正和氏自ら手掛けている。
Mr. Masakazu places great importance on the process by which accessories are created from scratch, and personally handles all the work involved in manufacturing silver accessories, from prototype creation to casting, mass production, and finishing.
頭骨や背骨など、骨を題材にした作品を多数発表。複雑な造形を得意としている。
He has published many works that use bones as subject matter, such as skulls and spines. He specializes in complex shapes.
大胆な構図と細部の精緻な作り込み、それらがバランス良く調和した作品は、国内外に多くのファンを抱えている。
His works, which have a well-balanced combination of bold compositions and elaborate details, have many fans both domestically and internationally.
2019年には、それまでとは異なる題材をモチーフにした新シリーズ “ADVOCATE(アドヴォケイト)”を発表。
In 2019, we announced a new series “ADVOCATE” with a motif different from previous ones.
“ADVOCATE”シリーズとは、無機質でシンプルな具像モチーフを題材にアクセサリーを展開するコレクションだ。
The “ADVOCATE” series is a collection of accessories based on inorganic and simple figurative motifs.
シンプルであるが故に、細部のエッジやバランス、シルエットの美しさなど、作品の完成度がストレートに現れる。
Because it is simple, the completeness of the work is clearly visible, such as the edges of the details, the balance, and the beauty of the silhouette.
魅力の尽きない普遍的な美しさを追求するコレクションとなっている。
This collection seeks to showcase universal beauty that possesses endless charm.
2022年には、ブランド創立13周年を記念したスペシャルなペンダントトップ「デス」を発表した。
In 2022, we introduced the special pendant titled “Death” to commemorate the 13th anniversary of the brand’s founding.
“死神”を題材にしたこの作品は多くの注目を集め、後に様々な形態となってリリースされた。
This work, centered around the theme of the Grim Reaper, garnered significant attention and was subsequently released in various formats.
毎年、日本美術展覧会の第4科 工芸美術に参加し、15年連続で入選を果たすなど、アクセサリー制作以外の創作活動にも意欲的に取り組んでいる。
Every year, he participates in the 4th category of the Japanese Art Exhibition, Crafts and Art, and has been selected for 15 consecutive years, and is actively engaged in creative activities other than making accessories.
今後も注目していきたいブランドだ。
This is a brand that I would like to keep an eye on in the future.
◆本サイト掲載の《アストラリバイオ》関連記事は以下のページにて一覧で確認可能!
You can also find a list of “Astra Libio” articles related to this product on the following page:
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